Auto

Blik op verkeerschaos vanuit de bus
1 bus = 25 auto’s minder verkeerschaos
Wij zijn niet tegen de auto, maar zien alleen een kleinere rol weggelegd in de vorm van de elektrische deelauto en taxi. En dan slechts voor die zaken waar een auto handig voor is.

Een voornamelijk op de auto gerichte mobiliteit is vanuit oogpunt van milieu, gezondheid, kosten, ruimtebeslag, duurzaamheid, parkeer- en fileproblemen niet wenselijk en onhoudbaar.

Zelfs autofabrikant Ford geeft in de VPRO Tegenlicht uitzending “Hoe raken we de auto kwijt?” toe dat alleen al om parkeerruimte het autodenken kansloos is.

De auto speelt daarom slechts een zeer beperkte rol in onze visie. We willen de automobilisten een alternatief bieden, want dat ontbreekt nu volgens hun zo vaak. De populariteit van de auto geeft ons wel informatie over wat mensen willen en verwachten van mobiliteit. Daarom hebben we in onze visie het gebruiksgemak, de beschikbaarheid, comfort en voor sommigen de statussymboliek verwerkt als alternatief voor de auto en de verkeersarmoede.